Könyvmegjelenés: Seres Szilvia – Digitális perspektívák

A 2021 novemberében megjelent könyv megvásárolható az ISBN művészeti szakkönyvesbolt és kortársművészeti galériában, az Írók Boltjában, a Műcsarnokban, a Ludwig Múzeumban, a Magyar Nemzeti Galériában, a Szépművészeti Múzeumban, a Vasarely Múzeumban és webshopjukban, a K.A.S. Galériában valamint itt online.

Az interjúkötet kutatásának a fókuszában leegyszerűsítve a számítógép és a számítógépes telekommunikáció áll, azaz annak a vizsgálata, hogy hogyan hatott az internet a magyar művészeti és kulturális életre, avagy hogyan is kezdődött el a számítógép és a digitális vizuális kultúra korszaka a magyar képzőművészetben. Az újfajta, egységes reprezentációt megteremtő bináris kód alapú forma univerzális és helytől független alkalmazását a világháló, míg az új lehetőségek megszületését az ember és a számítógép közötti kommunikációs folyamat és a technológia folyamatos fejlődése és változása tette lehetővé. A számítógép szintetizálta a különböző korábbi analóg médiumok tartalmait, kiegészítve azokat új lehetőségekkel.

Kritikák:

Novák Piroska: Húsz interjú a digitális kultúrához kapcsolódó alkotókkal és szakemberekkel, Magyar Narancs, 2022.02.04.

Sárai Vanda: Hello, World! Könyv a hazai internet-művészet kezdeteiről, A Mű, 2022.03.28.

ONLINE VÁSÁRLÁS

A könyv célja az újmédia-művészet hazai recepciójának megkésett bemutatása, amely egyrészt hozzájárul a téma ismertségéhez, további diskurzusok születéséhez, de különösen fontos lehet a jövő művészei, kreatív iparágak területén dolgozó szakemberei számára, mivel a technológia ma már nemcsak az ipar számára fontos, hanem a kortárs kultúra alakulásának is az egyik legfontosabb tényezője lett.

 

A könyv interjúalanyai:

• Barabási Albert-László (fizikus, hálózatkutató),
• Baróthy Anna (hybrid designer, a S39 Hybrid Design Manufacture alapítója és műterem vezetője),
• Előd Ágnes (szobrászművész),
• Gálik Gyöngyi (innováció design mérnök),
• Juhász András (videóművész),
• Kangyal András (interakciótervező),
• Klingl Béla (animációs rendező, a KGB Stúdió alapító vezetője),
• Lipóczki Ákos (designer),
• Marinov Gábor (a Limes Superior vezetője, a Puppetworks Animációs Stúdió Technológiai vezetője),
• Nagy Ágoston (média designer),
• Nemes Attila (művészettörténész, kurátor),
• Papp Gábor (kreatívtechnológus),
• Peternák Miklós (művészettörténész, a C3 Kulturális és Kommunikációs Alapítvány vezetője),
• Pohárnok Iván (maszkmester, a Filmefex vezetője, a Studio 4 egyik alapítója),
• Somlai-Fischer Ádám (építész, médiaművész, a Prezi társalapítója),
• Szakál Tamás (médiadesigner),
• Szegedy-Maszák Zoltán (képzőművész),
• Szentgyörgyi Tibor (CEO, Vision Communications Ltd),
• Várnagy Tibor (képzőművész, a Liget Galéria alapító vezetője),
• Waliczky Tamás (animációs és újmédia-művész).

Kiadó: Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet
A kötet az Együtt a Művészetért Egyesület közreműködésével jött létre.

Előszó: Hornyik Sándor: Újmédia, új dizájn és új világ
Terjedelem: 260 oldal
ISBN 978-615-6192-76-9
Ár: (4 286 Ft + 5% ÁFA) / db

ONLINE VÁSÁRLÁS

Megosztom

2 hozzászólás

  1. 2021 novemberében jelent meg Digitális perspektívák címmel az az interjúkötet, amely a hazai újmédia-művészet kezdeteit és jelenét formáló karakterek – többek között Barabási-Albert László, Waliczky Tamás, vagy a Prezi-társalapító Somlai-Fischer Ádám – történetein keresztül ad képet a hazai digitális kultúra alakulásáról. A kötet szerzője Seres Szilvia maga is sokoldalú szereplője a szakmának – újmédia-művészként indult, digitalizációs szakértőként, oktatóként dolgozik, ő volt az első, aki játéktervező képzést vezetett itthon, mindemellett a nők informatikai szektorban való elhelyezkedéséről is párbeszédet indított. Interjú!

  2. The interview book Digitális perspektívák (Digital Perspectives) was published in November 2021 and gives a picture of the Hungarian digital media through the stories of its characters, who were shaping the beginnings and present of the Hungarian new media art, including László Barabási-Albert, Tamás Waliczky, and Prezi co-founder Ádám Somlai-Fischer. The author of the volume, Szilvia Seres herself is a versatile player in the profession—she started out as a new media artist, working as a digitization expert and educator, she was the first to lead a game design training at home, but also launched a dialogue on the position of women in the IT sector. Interview!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.